woensdag 3 december 2008

Sportlife; Huntelaar naar FC Antibes?




In de loop der jaren heb ik heel wat stadions van binnen mogen aanschouwen. Ik denk hierbij aan het Philips stadion, Jacobs field in Cleveland, het Jose Avalade in Lissabon, de Koel, Riverfront Stadium, de Arena, het Colloseum in Rome, de Olympisch stadions van Barcelona en Amsterdam, het Westfalen stadion en het Oakland Colloseum. In elk van dit stadion zou ik wel mijn kunsten willen opvoeren. Er springt er echter een uit, het Stade du Fort Carre.
Huntelaar gaat nu 3 en een half miljoen per jaar verdienen en mag spelen in het Santiago Bernabeu. Maar als ik zou mogen kiezen, dan ga ik voor FC Antibes . Lekker ballen aan de Cote d'azur en in de schaduw van een machtig fort. Tevens staat er een reuze standbeeld ter herinnering aan de gevallenen aan de Eerste wereldoorlog. - Wie zegt nu nog dat voetbal geen oorlog is?- Het inspireert je mocht je niet goed in de wedstrijd zitten. Wat wil je nog meer?
Het lijkt een klein stadion, maar vergis u niet. Er heeft hier een wedstrijd tijdens het Wereldkampioenschap voetbal plaatsgevonden. Zweden versloeg het, toen nog Castro loze, Cuba.
FC Antibes, een slapende reus. Misschien moet een bepaald iemand maar Chelsea verkopen en deze FC opkopen. Klaas-Jan, is deze club niet beter voor jou? Het is altijd goed weer, in de ochtend lekker trainen aan zee. Zo rond een uur of een neem je dan een salade Nicoise als lunch. En in de avonduren diner je aan zee, ik weet nog wel een paar leuke tentjes. Veel beter dan dat gereis door Spanje en Europa. Toch? En een basis plaats verzekerd!

Geen opmerkingen: