dinsdag 13 mei 2008

Soundbites; Republiek der Zuidelijke Nederlanden

Geert Wilders heeft weer een idee. Als rasechte Limburger heeft hij een natuurlijke hang naar Belgie. Hoewel. Venlo bleef staats tijdens de opstand. Nederland moet fuseren met Belgie vind Geert.
Dat lijk me een mooie gedachte. Ik zie echter meer in een fusie van Vlaanderen met de drie zuidelijkste provincies van Nederland: Limburg, Noord-Brabant en Zeeland. Misschien dat Gelderland ook kan meedoen. Dat zou wat zijn. Deze regio's hebben meer met elkaar te maken dan Den Haag of Groningen.

Maar dan wel met Brussel in het pakket. Wallonie kan richting Frankrijk gaan. Daar zitten ze al jaren op te smachten. Uiteindelijk zal dit landje dan een goede uitgangspostie krijgen in Europa. De regio's van Vlaanderen en Noord-Brabant zijn economisch zeer sterk. Ik zou dan wel kiezen voor een president als staatshoofd. Geen Prins van Oranje meer. Dat scheelt weer een slok op een borrel op de begroting.

Het onderwijs in Belgie is volgens Wilders een stuk beter dan in Nederland. Helaas kan ik dat alleen maar beamen. En Ajax kan eindelijk weer eens kampioen worden van Nederland, of moet ik zeggen het koninkrijk der Noordelijke Nederlanden. PSV zal met Club Brugge, Anderlecht en RC Genk vechten om de landstitel. Dan hebben ze weer eens tegenstand.

Ach ja, Geert kan dromen. Netzoals ondergetekende. Maar om in deze tijd te fuseren met Belgie lijkt gekken werk. We worden toch allemaal Europeaan? Toch Geert? Misschien moet je meer gaan richten op de toekomst. De Euregio's.

Geen opmerkingen: