dinsdag 11 augustus 2009

Speelgoedwinkel conversatie



B = Bediende
K = Klant

Situatie schets:
De klant nadert de toonbank. De bediende spreekt de klant aan.

B: goedemiddag meneer, kan ik u helpen?
K: Dat kan u zeker meneer
B: Waarmee kan ik u van dienst zijn?
K: Dat kan u zeker, ik ben op zoek naar krijt. Ultra violet krijt op precies te zijn.
B: Dat ligt niet bij het krijt?
K: Nee, ik heb al de hele winkel doorzocht. Ik kan het nergens vinden.
B: Hm, ik zal eens in het magazijn kijken, momentje meneer


Na enige tijd komt de bediende terug


B: We hebben het niet op voorraad. Wilt u dat we het bestellen?
K: Dat is goed, doet u maar een doosje.
B: Wilt u stoepkrijt of bordkrijt?
K: Gewoon krijt, doe maar bordkrijt. Nee wacht, doe maar een doosje van beide.
B: Staat genoteerd.
K: Wanneer is het er?
B: Ik bestel het vanavond. Dan moet het er zeker over 3 dagen zijn. Als u over drie dagen terugkomt dan houd ik het apart voor u.
K: Wat een service. Nou tot over drie dagen dan.
B: Tot ziens meneer.

1 opmerking:

Kitty zei

En zo hoort het ook :D