zaterdag 8 maart 2008

Rampspoed


Sinds ik mij in 2005 heb neergevleid heb aan een van Leiden haar oude verdedigingsgrachten, heb ik rampspoed over mij afgeroepen?

In 2 jaar en een beetje verloor ik vele goederen. Een opsomming;

3 elektrische tandenborstels,
1 DVD speler,
2 blenders,
Een aantal schilderijen,
1 PC,
1 box,
1 magnetron,
Een aantal glazen,
Een wasmachine.

Alles gaat op onverklaarbare wijze stuk. De zin; ‘nou meneer, dat heb ik nog nooit meegemaakt’ kan ik nu wel dromen. Van thuis uit heb ik geleerd om zuinig om te gaan met spullen. Maar ondanks alles gaan ze stuk. Ik ga mij afvragen of dit huis niet behekst is. Zou er vroeger een begraafplaats zijn geweest? Ik word er moedeloos en depressief van.

Maar het allerergste incident gebeurde niet eens thuis. Ik zag in de Ikea een mooie wijnset van 6 glazen. Voor slechts een euro en vijftig cent. Ik pakte het pakket op en liep er blij mee weg. Enkele meters verder keek ik nog eens naar de glazen. Toen spatte er een opeens uit elkaar. Had dit glas een voorgevoel?

Geen opmerkingen: