donderdag 5 november 2009

Restaurant conversatie ( rokend voor de deur)


Situatieschets: Ergens in het centrum van leuven staat een Holandse bezoeker (HB) buiten te roken. Hij eet met een groep mede landgenoten. Dan komt de Belgische eigenaar (BE) buiten staan om ook te genieten van een sigaret.


HB: Het is een mooie avond, gelukkig geen regen.
BE: awel, das inderdaad een meevaller. Jullie zijn een weekendje weg?
HB: Ja, familie uitje. Toch geen last van ons.
BE: Nee integendeel. Hoemeer geluid u en uw familie maakt. Hoe meer drank ik moet schenken.
HB: Gelukkig, u zal we meer buitenlandse gasten hebben hier in Leuven?
BE: Ach ja, ik mag niet klagen. Gisteren een groep japanners en laatst een groep uit Hawaii. Vanwege Pater Damiaan.
HB: Zijn er nog vervelende groepen?
BE: Ach ik mag mij gelukkig prijzen. Iedereen die hier een avond aan de dis zit is snel weer weg. En anders zorg ik er zelf voor.
HB: Hoe bedoeld u dat?
BE: Nou kijk. Als er een groep Duitsers zit. Neem ik de bestelling op en geef meteen de rekening.
HB: Nou, dat klinkt heel Nederlands.
BE: Oh, ik vergeet er wat bij te zeggen. Ik geef ze de rekening en vraag of ze meteen willen betalen. Voor je het weet zitten ze weer 4 jaar hier.

Geen opmerkingen: