maandag 14 april 2008

Bloedend Hard

Vanmiddag is mijn laatste verstandskies getrokken. Op het moment van schrijven zit ik dan ook met ijs tegen mijn wang aan gedrukt te typen.
Een heerlijk lente zonnetje scheen toen ik bij de tandarts aankwam. Waarom nu!

Toen ik de behandelkamer binnenkwam hoorde ik de tonen van de Dijk. Blijkbaar heeft de tandarts een goede indruk van wat zijn patienten willen horen als achtergrondmuziek.

Mocht ik ooit een andere tandarts nemen dan vraag ik eerst naar zijn muzieksmaak. Na vandaag vind ik dat essentieel. Er bestaat namelijk geen verdoving tegen sky radio en consorten. En niemand haalt het in zijn hoofd om net voor een behandeling de tandarts te betichten van een slechte muzieksmaak. Want dan vind ie vast wel een gaatje.

De verdoving werd ingespoten. Op het moment dat mijn tandarts begon met snijden hoorde ik de stem van Huub van der Lubbe 'mag het licht uit zingen.....'

Na wat getrek, geslijp, geboor en gezaag voelde ik langzaam mijn vermetelde kies verdwijnen uit mijn kaaklijn. Er was wat gekraak wat het meest leek op het versplinteren van krijt. Toen hoorde ik het verlossende geluid van iets hards dat in een rvs bakje viel.


De stoel ging weer omhoog en alles zat erop. Huub van der Lubbe was inmiddels bezig met een nieuw nummer. Alsof hij het wist, die Huub. 'Hij voelde alleen het bloeden, bloedend hard!'

Geen opmerkingen: