vrijdag 28 november 2008

Toilet conversatie


Locatie schets; ergens een openbaar toilet met twee hokjes voor de grote boodschap. Een bezet, hokje nummer 1, de andere niet, hokje nummer 2. Een man treed het onbezette toilet binnen en maakt zich op voor een dagelijks ritueel.


Hokje Nummer 1; Wees niet bang, we overleven dit wel. Ik heb voor hogere vuren gestaan!

Hokje Nummer 2; Uhm...

HokjeNummer 1; Dit is niet het einde der wereld hoor!

Hokje Nummer 2; Nou meneer, ik heb nergens last van. Zo erg ruikt het ook niet. Goed, het is smerig hier, dat is waar. Maar.....

Hokje Nummer 1; Als ik het niet red dan moet jij het afmaken!

Hokje Nummer 2; hoe bedoeld u? Ik kan toch moeilijk.........

Hokje Nummer 1; Ik denk dat ik er nu een eind aan ga maken!

Hokje Nummer 2; Wat? Nee niet doen. Hoe ernstig het ook is, dit is geen oplossing. Denk aan Bassie van Adriaan. Na regen komt zonneschijn! Doet het niet!

Meneer, meneer? bent u ernog!

Hokje Nummer 1; Luister schat, ik bel je zo terug. Ik zit op de wc en naast me zit een gek die antwoord geeft op al mijn zinnen.

Geen opmerkingen: